Wednesday, March 11, 2009

Modder

De UK is modderig.
Erg modderig.
Ook al is het weer veel beter dan in NL.
Dan zie ik dan op mijn iPhone.
Meestal staan er meer zonnetjes bij Dorking dan bij Bussum.
En Boston in de VS heeft meestal nog meer zonnetjes.
Die zonnetjes staan voor droog en zonnig weer.
De VS was niet modderig.
Een paar uur na regen was het bos weer droog.
In de UK slip je twee dagen na een bui nog door de modder.
NL zal ook best modderig zijn.
Maar dat merkte ik niet zo in de stad.
In de UK woon ik diep in de countryside.
Nu zitten mijn schoenen vaak vol modder.
Ik heb zelfs kaplaarzen gekocht.
P. heeft ook een schoenschraper aangeschaft.
Kunnen we onze schoenen ontmodderen voordat we het huis ingaan.
Honden dragen echter geen schoenen.
Het huis draagt opgedroogde modderpootafdrukken.
Net als de achterbank van mijn auto.
En mijn dekbed.
En mijn broek.
Toch doet de modder me niet verlangen naar andere oorden.
Dat doen andere zaken soms.

No comments: