Tuesday, June 10, 2008

Juiste plek

Soms zijn er van die dagen dat je zeker weet dat je op de juiste plek woont. Met de skivakanties nog steeds in mijn achterhoofd laat ik puffend de hond uit. Wat een fijn extreem land is de VS toch. Het kwik nadert de 40 graden, maar binnen wacht de koele airco en glazen ijswater. Twee jongetjes vermaken zich daar uitstekend. Vriendin J. komt langs. En later belt vriendin A. op of ik niet naar de pool wil komen. Dat wil ik wel en X. helemaal. Iedereen blijkt aardig. Ik krijg witte wijn aangeboden. Pizza's worden aangerukt. Ik dwaal rond de pool en chat met deez en geen. X. zwemt rond met vriendjes. Ik voel me alsof ik op vakantie ben. Dat de power uitvalt draagt alleen maar bij aan dat gevoel. Ik heb heel wat vakanties op Griekse eilandjes bij kaarslicht doorgebracht. En nu dan eindelijk in eigen huis met dezelfde extreme temperatuur. X. heeft een vampierenboek voor het naar bed gaan. Dat hoort helemaal bij kaarslicht. Hij bijt nagels van de spanning. Jammer genoeg floept juist dan het licht weer aan.

No comments: