Friday, January 04, 2008

M.


M. wordt warrig bij stress.
Dat geeft mij stress.

Kerstavond.
'Waar zijn de cranberries?'
Wij weten het niet.
Zoeken.
In de koelkast.
De keukenkastjes.
Niets.
Waar dan?

Ik maak me zorgen.
We zullen de cranberries toch niet terugvinden in de wc?
Of in de slaapkamer?
Het gunstigste is de vuilnisbak.
Ik zie dat M. dezelfde zorgen heeft.
Maar we zeggen niets.

Dan vind ik de bessen in de magnetron.
Opgelucht halen we adem.
Logische plek.
Niks aan de hand.

Of wel?
Dezelfde avond kregen we zak- en verjaarsgeld.
Op X.'s enveloppe stond 60,-.
Hij telde 20.
'Dat klopt niet', zei hij.
Stress bij M.
Het kon niet opgelost worden.

Later vertellen A. en L. het verhaal over de broek.
M. had een broekpak gekocht.
De jas werd ingenomen.
De broek zou ze zelf doen.
Ze kon hem alleen niet terugvinden in haar kast.
Wel een broek met een andere kleur.
Boos ging ze terug naar de winkel:
'Deze broek past niet bij het jasje.
Hij heeft een andere kleur.'
Ze kreeg een nieuwe broek.
Toen vond ze eenzelfde broek in haar kast.
Bleek dat ze de verkeerde broek had geruild.
Nu heeft ze twee dezelfde broeken bij haar jas.

Hilarisch?
Ja, want we hebben er ook om gelachen.

Ik hoop zo dat M. nog een keer naar de VS komt.

No comments: