Friday, February 15, 2008

My funny Valentine

Dit filmpje blijft leuk. Ook een dag na Valentine's Day:-)
Het heeft niets te maken met mijn andere Valentijnsdagervaring.

Gisteravond werd een vaas met bos rozen bezorgd. Ik was bezig met X.'s homework. Valentijn was ik even vergeten. Verbaasd nam ik de bloemen in ontvangst en las het kaartje dat erbij zat.

I noticed you when you were at Fenway Park last season. I hope to see you again. Your husband must be the luckiest guy in the world.
Mike Lowell

Huh?

Ik had wel eens laten vallen dat Mike Lowell - een baseball player van de Red Sox - op George Clooney lijkt. Het zijn mooie mannen, maar ik ben geen fan of zo. Ik heb verder niets met George of Mike. Wel vergelijk ik graag mensen. Nooit hoor ik daar iemand over. Met het duo Mike en George is het anders gesteld. Ze achtervolgen me. Vriendin J. blijft me met ze teasen, dus moest ik aan haar denken na het lezen van het kaartje. Achteraf stom om te denken dat een vrouw een andere vrouw bloemen stuurt. Misschien gebeurt het in gay-kringen, maar niet in mijn overwegend hetero georienteerde wereld. Alleen zag ik dat gisteren totaal anders en in een vlaag van verstandsverbijstering belde ik J. om opheldering.

J.'s reactie was uiterst geamuseerd. 'Do European women send flowers to each other?', vroeg ze. Ik viel stil. Plotseling voelde ik me vreselijk embarrassed over mijn telefoontje. 'O, no problem. Wasn't it P.?', ging J. vrolijk verder. 'Nee', zei ik. 'Tuurlijk niet. Het is zijn handschrift niet op het kaartje. En waarom zou hij een grap uithalen op Valentine's Day? It's supposed to be romantic.' 'Dan heb je een secret admirer', riep J. uit. 'Wie zou het zijn?'

Nu ben ik wel eens aangesproken door een niet onvoordelig uitziende man met cowboy hoed in de supermarkt - romantische plaatsen laten zich nu eenmaal niet dwingen - die me 'fantastic' zei te vinden. Dat was een half jaar geleden. De hoed wist mijn adres niet, dus hij kon het niet zijn. X. wist ook niet wie het zou kunnen zijn. Ik belde P. in NY. Kort daarna belde hij terug en ineens wist ik het.

Natuurlijk was het P. Alleen hij met zijn krankzinnige humor zou op een Valentine's joke komen. 'Maar vond je het dan niet leuk?', vroeg hij. Er stond nog: 'Your husband must be the luckiest guy in the world'.

Ik twijfelde nog of ik de kruising tussen 1 april en Valentijnsdag echt romantisch vond. Mijn Britse vriendin A. vond van wel. 'It's so Brittish what he did', legde ze uit. 'They send you flowers and make it a secret who the sender is. He's so funny.'

Vriendin J. sms'te ik dat ik mijn secret admirer had ontmaskerd: 'It was P. after all.' 'What a wonderful husband you have', was het berichtje terug.

No comments: