Thursday, March 13, 2008

Kanker en knuffels

'Weet je wat ik vroeger altijd dacht dat kanker was?', vraagt 7-jaar mij, zomaar out of the blue, terwijl we tegen elkaar aan op een Fatboy liggen. 'Nee', antwoord ik verrast. 'Wat dan?' 'Nou dat wat aan die boten hangt. Je weet wel, hoe heet het ook alweer' 'Een anker,' vul ik aan. 'Ja, een anker.' Het is even stil. 'Klinkt als...,' denk ik. 'Ik dacht dat je ziek werd van ankers,' vervolgt hij. 'Daarom was ik altijd bang van ankers.' Ik denk even na, want dat wist ik niet. 'Nu weet ik gelukkig dat je niet ziek wordt van ankers,' vertelt hij verder. Het klinkt als een geruststelling. Behoefte om verder op het onderwerp in te gaan, heeft hij niet. Hij staat op om tekeningen te maken: portretten van knuffels.

1 comment:

Anonymous said...

Met zoon Kobus (5) heb ik ook soms van die leuke taal-gesprekken. We zijn sinds kort samen aan het schaken, maar Kobus blijft het hardnekkig "schakelen" noemen. Ook voeren we hele gesprekken, over bommen bijvoorbeeld. Kobus wil dan weten wat beter is: een handgranaat of een stratego-bom. En waar is een kneedbom van gemaakt? Best lastige vragen voor een dienstweigeraar als ik :-)

Leuk je blogjes te lezen trouwens! En de groeten aan Peter! Ton